2009. december 12., szombat

Mókás téli díszítés

.

.
Erzsi barátnőmtől kaptam egy klassz újságot, amiben ráakadtam egy jópofa téli dekorációra.
Nosza el is határoztam iziben hogy megvalósítjuk a gyerkőcökkel, első lépésként felkarikáztam egy narancsot hogy jól megszáradjon másnapra a radiátoron.
Később szereztem egy csomó ágat, más nem is kellett, mert minden volt otthon a nagy műhöz, ragasztó, olló, fehér és színes papírok, egy piros kartonlap, damil, metszőolló és egy kis fűrész.
.

.
Itt épp a fűrésszel van nagy munkában Gergőc, még szerencse hogy ezt nem az utcán hozta össze, eredetileg az elképzelése az volt hogy ő felmászik a fákra és legallyazza őket. Ezt szerencsésen megelőztem hála istennek. Metszőollóval összedaraboljuk az ágakat, az a legjobb ha előre összekötözzük damillal őket mert elég babra munka, ha készen van csak utána üljünk le közösen kreatívkodni.
.

.
Miután jól feldaraboltuk az ágakat, összekötöztük és felerősítettük egy kartonlapra, elkezdhetjük végre az izgalmas részét a bulinak. A hóember elkészítéséhez remekül fel lehet használni a pogácsa szaggatókat, szép köröket lehet rajzolni a segítségükkel. Amíg a gyerkőcök a hóember alkatrészeit ragasztgatják, csinálhatunk fehér hópihéket kis négyzetekből, amit kétszer összehajtunk az átló mellett és háromszöget kapunk. Már csak valami hasonló mintát kell bele vágnunk:
.

.
Egy damilt áthúzhatunk a narancson is, és rákötözhetjük az ágakra, néhány masnit is elhelyezhetünk. Ha készen vannak a hóemberek, és a csillagok amiknek a közepére tetszés szerint ragaszthatunk bármit, kicsi fadarabokat, gyöngyöt, vagy papírdarabkákat, az egészet felragasztgatjuk a fa-kerítésünkre.
Az aljára én éppen egy jobb sorsra érdemes mézeskalács sütikét damiloztam, eredetileg tobozon gondolkodtam, de nem sikerült szerezni.
Már csak a nagy vigyorgás marad hátra ha megtaláltuk a mű helyét:
.

.

3 megjegyzés:

Cat írta...

Amilyen egyszerű, annyira jól néz ki. Ügyesek vagytok, nagyon szép lett! :)

Lidércke írta...

Nagyon klassz ötlet, nekem is tetszik. :)

Timi írta...

Nézz be a blogomba :)